EEN VERKOOPBOOST MET WERKKLEDING VAN MASCOT

    Het is april 2022. De NMBS-beurs is in volle gang en de vertegenwoordigers van St. Andrews Timber & Building Supplies Ltd. zijn er ook aanwezig. Voor iedereen die niet bekend is met de NMBS-beurs: de beurs biedt een geweldige kans om met gelijkgestemden in de branche te praten en geeft bedrijven een platform om hun producten, maar ook nieuwe ontwikkelingen en maatschappelijke of milieubewuste initiatieven te laten zien, of demo's en interactieve presentaties te geven rond hun product of bedrijf. Het is tevens een uitgelezen kans voor kopers om kortingen te scoren als ze iets bestellen bij de stands van bedrijven die de branche voorzien van allerlei expertise en producten, waarbij elke leverancier hogere kortingen biedt voor bestellingen die tijdens de beurs worden gedaan.

    Lang verhaal kort: MASCOT was ook aanwezig tijdens de NMBS-beurs 2022.

    st andrews shop

    Waarom hebben we voor MASCOT gekozen?

    We waren al heel lang op zoek naar een betrouwbare leverancier van hoogwaardige kleding.

    MASCOT richt zich op een snel groeiende markt, waardoor er volgens ons altijd degelijke kleding voor degelijke prijzen kan worden aangeboden. De verkoopprijs van de kleding van MASCOT is iets hoger dan gemiddeld, maar het verschil in kwaliteit ten opzichte van de concurrentie is echt enorm. We waren meteen enthousiast over de kwaliteit van de kleding en door het verder te bespreken met onze klanten en collega's in de bouwsector, zagen we in dat er wel degelijk een markt is voor werkkleding van hoge kwaliteit.

    Hoe hebben we de nieuwe kleding onder de aandacht gebracht?

    We hebben een gloednieuwe stand met MASCOT-kleding in al onze filialen neergezet om een klein voorproefje te kunnen geven van de MASCOT-kledinglijnen. Naast elke stand zijn uitgebreide, makkelijk te lezen folders te vinden. Deze bevatten QR-codes die, nadat ze zijn gescand, elke productlijn laten zien, van kleding voor schilderen en tuinieren tot hi-vis kleding en werkkleding voor in de bouw. Zo kunnen we onze klanten op een geweldige manier alle collecties laten zien zonder ze te overweldigen met dikke productcatalogi.

    Na het inzetten van de stands zijn we een mannequin gaan gebruiken, iets dat we nog nooit eerder hadden gedaan. De paspop trok veel aandacht van mensen die onze filialen binnenstapten, dankzij de felgekleurde kleding die de blikken van klanten echt naar zich toe trok. Veel mensen hebben vragen over de paspop en waar deze voor staat. En dat is precies ons doel: het starten van een gesprek. Het natuurlijke verloop na deze vragen leidt tot het presenteren van de MASCOT QR-code, zodat klanten heel makkelijk alle MASCOT-collecties kunnen bekijken als ze dit willen.

    Ook hebben we een MASCOT®-webshop aan onze website toegevoegd en deze heeft tot dusver 55% van de totale MASCOT-verkoop opgeleverd. De resterende 45% is afkomstig uit verkoop via de winkel. De webshop is dus een goede marketingtool voor ons gebleken. Verder hebben we uitgebreid campagne gevoerd op sociale media om onze naam meer bekendheid te geven bij gerespecteerde retailers in de werkkleding.

    Lees meer over MASCOT®-webshop

    Wat hebben we geleerd?

    Ons grootste zorgpunt bij het aannemen van MASCOT als nieuwe kledingleverancier was of consumenten moeite zouden hebben met de hoger dan gemiddelde verkoopprijs van MASCOT-kleding. We kwamen er al snel achter dat deze zorgen helemaal niet nodig waren. Het gigantische succes van onze verkoop van MASCOT-werkkleding laat zien dat er altijd wel een markt is voor hoogwaardige, betrouwbare en duurzame werkkleding. Het is ook goed om te weten dat MASCOT echt enorm veel keuze biedt. Zo zijn er meer dan 30 verschillende MASCOT-collecties, variërend van schoenen en witte schilderskleding tot collecties voor tuinieren, de bouw en waterdichte kleding. Wij denken dat MASCOT zo veel successen boekt, omdat er zoveel verschillende kledingsoorten beschikbaar zijn in verschillende prijscategorieën. Er is dus voor iedereen wel iets geschikts te vinden. Deze kennis kunnen we ook zelf gaan toepassen op ons eigen productaanbod.